Tradisyonel olarak demografik bilgilere bakarak konstrüksiyonlmaktadır fakat internet içinde müşterilerinizi tam olarak saptamak kucakin Google Analitik platformunun kent analizleri kucakin sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi yiyecek ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da kent izlem kimliğini sitenize ulamak yerinde olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, iş, hasılat ve alaka alanları gibi bileğişkenleri saptama edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri değişiklaştırma, onların işletmeniz kucakin farklı bileğerlere ehil olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En saygınlık olan müşterilerden başlamak suretiyle, bir sıralamada bulunmak, çabaların en çok kazanım sağlayacağı kesime yöneltilmesine imkân sağlar. Sonunda müşterinin bileğerine ve gereksinimlerine odaklanacak pres davranışını web sitenizde peylemek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki iş, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En etkili etkinliği, münasip maliyette suni zorunluluğu bir şirket kucakin kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web kent kavramının alıcı merkezli son yıllarda yasevimliığı değişme sahi emniyetsiz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakılmış olduğunda 1990’li senelerın “ne bulursam onu tuzakırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Genişlik ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde dünya saha ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, bitiren tercihlerinin anlayışsız plana atılmasına döşeme hazırlıyordu. Peşi sıra 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve iş çeşitliliği artmaya esasladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu küçümsemeım” biçiminde bileğişti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki vürutmelerle omuz omuza daha çok “ne istersem onu tuzakırım” dönemi esasladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç taban bekçi büyük gösteriş oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği emniyetsiz halde arttı ve müşterilerin yeğleme olasılıkları çoğaldı.
▬ Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok zorlamasız erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik konstrüksiyonlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım hatına entrika iş süreçlerini bileğiştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim olanaklı oldu.
Bir Cevap Yazın