Kişinin yasevimliığı sosyete süresince kıymeti olan , kudret, iktisat ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Yetişek; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin ammaçlarına normal ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Yetişek bir prosestir.
· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğnöbettirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Yetişek sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Yetişek ammaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler muhtevain aynıdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğnöbetebilir, fakat sürecin doğbirliı bileğnöbetmez.
Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Yetişek, in muhtevain hayat boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere normal olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Yetişek sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise bizatihi vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Yetişek Sistemi
Yetişek, bir model olarak ele düzenındığında ise terbiye sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kaynarca; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; okul süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, imtihan mealları kabil mergup davranış bileğnöbetiklikleridir.
Bir Cevap Yazın