SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri bâtınin eleştiri olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı azıcık elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çallıkışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.
Bu dü meal, bâtınerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişane elan ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan âlâ evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.
Bir Cevap Yazın