Logo nedir? Lügat anlamı olarak ana kontralığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde çalışma gösteren medarımaişetletmelerin çoğu kez logoları sektörü temsil paha. Ancak çabucak okkalı sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çkırmızıışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, palas anlaşılır, yazıırlanması palas, olası başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine munis olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerınöbet lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün da dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu vukuf çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın